2.5 week onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu 2.5 week onderweg - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu

2.5 week onderweg

Blijf op de hoogte en volg Mike

25 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zoals de titel al zegt, 2.5 week onderweg. Zo lang is het alweer geleden dat ik aankwam hier in Nieuw Zeeland. De tijd gaat snel moet ik zeggen, ook op stage. Ik heb nu gelukkig een fiets en kan dus gewoon zelf naar stage gaan en ben niet meer afhankelijk van andere mensen die mij brengen/halen. Heb wel al meteen een lekke band gehad, maar deze heb ik van het weekend kunnen plakken en nu werkt het allemaal weer prima. Op stage zelf gaat het ook goed, de opdracht is lastig omdat er heel veel variatie zit in de trailers. Op deze site: http://www.tmc-trailers.co.nz/shop/Trucks+%26+Trailers.html kunnen jullie alle trailers zien die mijn stage bedrijf maakt. Als je deze ziet zijn het ze nog niet eens allemaal want de klant kan ook nog eens deze aanpassen naar eigen wensen. Veel variatie dus, wat het zeer moeilijk maakt om een goed beeld te krijgen van de doorlooptijd en deze dus ook te verlagen. Moeilijk, maar wel uitdagend, zo kijken we er dan maar naar!
Qua activiteiten buiten de stage is het nog een beetje op gang komen. Ik voetbal nu wel met een collega. Alleen deze voetbalclub zit in een dorpje net buiten Chirstchurch wat betekend dat hij mij iedere keer terug moet brengen. Dat is niet echt handig maar hij wil het graag doen dus voor nu houden we het maar even zo. Afgelopen zaterdag ook de eerste wedstrijd gehad, qua resultaat geen succes maar was leuk om een wedstrijd te voetballen! Gisteren heb ik ook voor het eerst op de universiteit getraind en vanavond weer. Ik hoop dat ik daar kan blijven trainen, dat zal het allemaal wel een stuk makkelijker maken. Dat is namelijk maar 1 km van mijn huis af, dus dat is goed te doen! Ook is dat wel leuk omdat je dan meer leeftijdsgenoten ontmoet dichter in de buurt. Ik ben in het eerste weekend ook op stap geweest hier met een collega. Was erg gezellig. Het begint wat vroeger hier, zo rond een uurtje of 10 staat de kroeg goed vol terwijl er dan op stratum nog geen mens te zien is. Het stopt ook eerder, dat is eigenlijk wel lekker, heb je tenminste nog wat aan je zondag!

Qua andere activiteiten heb ik nog niet bijzonder veel gedaan, wilde eigenlijk afgelopen zondag naar het strand hier, helaas miezerde het zowat de hele dag, dus dat schoot niet op. Hopelijk wat beter weer t komend weekend! De baas van TMC Trailers heeft mij ook uitgenodigd om volgend weekend (dus niet aankomend) mee te gaan met zijn jetboat. Die dingen gaan vreselijk snel over het water! Dus dat ga ik zeker doen, lijkt me heel leuk. Voor het paasweekend heb ik trip naar Auckland gepland. Waar ik vanuit daar met een groep een rondtrip ga doen. Daar heb ik ook heel veel zin in. In maart komt er ook een nieuwe Nederlandse stagiaire, niet bij mij in het bedrijf maar in een ander bedrijf. Het is wel leuk om dan weer eens een Nederlander te spreken en misschien wat te gaan doen samen. Ik ben hier nog geen Nederlanders tegen gekomen, dus het is wel leuk als die andere stagiair komt!

Verder heb ik niet zo veel te melden. Ik heb bij het vorige verhaal nog wat foto's geplaatst van Dubai (was ik in eerste instantie vergeten) voor degene die dat leuk vinden. De foto's die hierbij heb gezet zijn van de werkplaats en het terrein van TMC Trailers, mijn stageplek dus ;).

Tot de volgende ronde!

  • 25 Februari 2015 - 07:09

    Margot Gordon:

    Alweer een leuk verhaal Mike!
    Het uitgaan is daar in ieder geval ook voor de "ophalers" aangenamer moet ik zeggen.

  • 25 Februari 2015 - 08:59

    Karin Buteijn:

    Heey Mike,

    Gezellig om weer wat van je te horen! Fijn om te horen dat de tijd snel gaat wat wel aangeeft dat je je best vermaakt daar. Weer aan de sport en nieuwe mensen ontmoeten.
    In zo'n bedrijf duurt het waarschijnlijk altijd lang om er wat in te komen. Alles ontdekken, uitzoeken etc.
    Fijn dat er binnenkort nog een Nederlander komt. Wel zo gezellig. Hopelijk een leuke gast zodat je er samen wat op uit kunt gaan. Komt hij ook bij jou in het gastgezin?
    De uitgaanstijden zijn daar wel aangenamer. Misschien een leuke bedrijfsopdracht voor je om die in Nederland ook weer in te voeren.
    Je hebt al wat leuke uitstapjes gepland. Super tof om met zo'n boot weg te gaan.
    Hopelijk wordt het weer ook wat mooier.
    Van de week Skype geïnstalleerd op mijn eigen telefoon. Vanochtend geprobeerd maar je was er helaas niet. Volgende keer beter.
    Heel veel liefs xx

  • 25 Februari 2015 - 13:43

    Geert Buteijn:

    Hoi mike,
    Bedankt voor jouw leuke brief.ik heb wel in de gaten dat je je daar geen moment hoeft te vervelen voetballen, snelvaren fietsen sporten geweldig
    Maar het belangrijkste is wel dat je daar al veel prettige mensen hebt ontmoet
    Moet een prettig gevoel zijn.
    Het weer is ook daar niet altijd super maar daar was je thuis al aan gewend.
    Ik zag op de t.v. Dat niiew zeeland ook militairen naar syrie gaat sturen,maar gelukkig niet omm te vechten
    De kroegen hebben kennelijk andere openingstijden. Maar het was er wel gezellig
    Fijn dat er een nederlander overkomt. Lijkt me prettig om ook weer een nederlands te praten.
    Awel, geniet daarginds met volle teugen, all the best en tot ziens
    Opa

  • 26 Februari 2015 - 00:04

    Stijntje Aartssen:

    Hey Mike,
    Leuk om bij te houden hoe het je vergaat en wat je allemaal meemaakt. Lijkt me ook leuk om achteraf weer eens allemaal te kunnen lezen als een soort dagboek toch? Maar dat duurt nog even he?
    Veel plezier de komende tijd en succes gewenst met je stage; een pittig onderwerp zo te lezen, een echte uitdaging. Echter jou kennende, komt dat helemaal goed.
    Hopelijk wordt het binnenkort beter weer om naar het strand te gaan; geniet ervan.
    Groetjes van ons uit Best.

  • 26 Februari 2015 - 08:53

    Cora:

    Hi Mike,
    Het is leuk om weer iets van je te lezen. Vlgs ons heb je het prima naar je zin. Met sommige dingen zal het even wennen zijn, maar dat lukt ook. Fijn dat je nu kan fietsen en wat meer vrijheid hebt. Zo kan je ook beter de boel verkennen. Het is een leuke opdracht die je hebt voor je stage en inderdaad niet makkelijk. Extra leuk als het project geslaagd is. Je hebt je snel aan kunnen sluiten bij het voetbal en dat is ook fantastisch. De stukken die je schrijft zijn erg leuk en wij Zien er ook naar uit. Zo is New Zealand ook voor ons allemaal dichtbij.
    Het mooie weer voor het strand zit er vast aan te komen. Wij wensen je een fantastisch verblijf en succes. Tot het volgende verhaaltje.
    Groetjes uit Rotterdam
    Cora en Leen

  • 26 Februari 2015 - 17:08

    Oma Gordon:

    hallo Mike,
    leuk weer van je te horen.
    Verwachtte eigenlijk dat je het daar volop en lekker zomer zou
    hebben, maar dat valt dus even tegen. Voor als je er op de boot
    op uit trekt, zullen we zon bestellen (?)
    Ben ook een beetje benieuwd hoe het eten daar is. Een beetje
    zoals hier, of meer van de gebakken sprinkhanen en zo?
    Ook alles van het dagelijkse leven is interessant. De techniek is
    voor mij echt te hoog gegrepen!! Maar dat wist je al.
    Kan nog net begrijpen dat de auto morgen naar de garage moet
    voor de APK en zo.
    Blijf gezond en houd de moed er maar in,
    lieve groet van Oma

  • 01 Maart 2015 - 13:15

    Ghislaine:

    Ha Mike,

    Ik las dat de kans om in Nieuw-Zeeland een schaap tegen te komen vele malen groter is dan een mens, maar dat schijnt nogal mee te vallen als ik je verslag zo lees. Het wereldrecord schaapscheren staan dan ook op naam van een Kiwi:506 ooien in acht uur. Lijkt me een leuke uitdaging voor je om dit record te breken. Het dateert alweer van 2008. Tijd om die Kiwi' s een poepie te laten ruiken !!
    Ook bone carving, een populaire vorm van Maorikunst, schijnt erg hot te zijn. Altijd al een paar oorbellen van koeienbot ( walvis is tegenwoordig verboden) willen hebben. Als je je daar nou eens op toelegt in je vrije tijd? Start je je eigen bottenbusiness bij terugkomst.....
    Ik was een beetje verbaasd over dat voetbal, het is toch rugby wat de klok slaat daar? En is het dan wel een beetje niveau? Postuur voor een rugbyer heb je al, wie weet welke verborgen kwaliteiten er nog sluimeren onder de oppervlakte !
    Groetjes , ook van Erwin, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2015

Stage voorbij

12 Juni 2015

Hawaii!!

01 Juni 2015

Melbourne

02 Mei 2015

Samoa

18 April 2015

Queenstown and Tongariro Crossing
Mike

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 6468

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Augustus 2015

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: