Christchurch sight seeing - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu Christchurch sight seeing - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu

Christchurch sight seeing

Blijf op de hoogte en volg Mike

13 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Alweer bijna weekend als ik dit stukkie aan het schrijven ben enopzich ben ik daar nu wel redelijk aan toe moet ik zeggen. Best een drukke week geweest op stage, veel te doen voor mij maar met name veel hectiek bij de rest van mijn collega's. Ik kan dus wel zeggen dat ik uitkijk naar het weekend!
Het weer is de laatste weken eigenlijk uitstekend geweest. Dat is het eigenlijk altijd wel, redelijk veel zon, zo rond de 24 graden. Eigenlijk was het alleen die ene dag een paar weken geleden slecht toen ik naar het strand wilde. Gelukkig heb ik dat nu 2 weken terug (1 maart) kunnen doen. Ik ben vanuit mijn huis naar t strand gefietst (new brighton, voor de liefhebbers), zo'n 15 km. Heerlijk aan t strand kunnen liggen en even en toen de kust af gefietst en ook door de stad zelf. Dit was de eerste keer dat ik eigenlijk door Christchurch zelf ben gefietst (met daglicht). Het centrum heeft veel te lijden gehad van de aardbeving en nog steeds eigenlijk. Heel veel staat nog niet overeind of is nog niet gerestaureerd. Mensen wachten nog altijd op geld van de verkering. Ik heb een paar foto's bijgevoegd, weet niet zeker of het goed te zien is. De kathedraal daarentegen lijkt me goed te zien. Deze is ook nog helemaal niet opgebouwd. Wat men al wel af heeft ziet er ook gewoon erg goed uit. Ik ben door de gardens gelopen, heerlijk rustig en mooie planten. Dat is wel echt iets wat je daar midden in de stad nodig hebt. Ook Hagley Park ligt er zeer mooi bij. Verder is er in het centrum niet bijzonder veel te zien. De meeste bezienswaardigheden hebben te maken met de aardbeving.
Afgelopen weekend heb ik weer training gehad bij de universiteit. Ik kan hier gaan spelen. Dat is handiger dan waar ik eerder trainde want dit is maar 5 min fietsen van mijn huis. Het niveau is gewoon goed. Ze kunnen prima voetballen. Ze hebben alleen niet zoveel clubs als in NL (ze hebben ook maar 4.5/5 mln mensen). Op de woensdagavond doe ik ook mee aan een veldtoernooitje 7-7, geeft je weer wat extra te doen doordeweeks! Ook ga ik waarschijnlijk helpen bij de trainingen van de -23 elftallen. Ze zijn steeds meer bezig om ook de trainers beter te maken en als ik daar mijn steentje kan bijdragen zou dat heel leuk zijn.
Verder heb ik afgelopen weekend een hele mooie fietstocht gedaan richting het zuiden, naar de top van de Sugarloaf. Dit was op bijna 500m hoogte en dat terwijl ik gestart was op zeeniveau. Behoorlijk pittig dus. Daar had ik ook een prachtig uitzicht op Christchurch en de baai aan de andere kant. Dit zijn de laatste paar foto's die ik heb bijgevoegd. Heerlijke fietstocht.

Komend weekend zal waarschijnlijk rustig zijn, met een voetbalwedstrijdje op de zaterdag en/of zondag. Verder wil ik misschien naar een klein dierentuintje in de buurt gaan om toch de kiwi's te kunnen spotten! Dit schijnt namelijk in het wild bijna niet te doen te zijn. De weekenden erop worden veel drukken. Reisjes naar Auckland (2x), Wellington, Samoa, Hawaii en Melbourne zijn inmiddels geboekt (uiteraard niet achter elkaar, haha). Allemaal vliegen vanaf Christchurch (10 min fietsen). Ook wil ik graag nog een keertje in het weekend door Nieuw Zeeland zelf reizen. Met de bus of een auto huren ofzo. Dat komt er waarschijnlijk ook nog aan, dus meer dan genoeg te zien/doen! Nieuw Zeeland komt natuurlijk na de stage ook nog ruim aan bod, dus dat scheelt weer.

Als laatste nog: ik ga vanavond kijken naar een mogelijke nieuwe kamer. Dat is allemaal niet echt zo makkelijk als gedacht van te voren. Meeste kamers hebben geen meubilair en om dat nou zelf nog aan te gaan schaffen voor paar maandjes.... Meeste willen ook dat je langer blijft. Ik hoop dus dat vanavond iets wordt, we zullen zien! Ik kan sowieso nog een tijdje bij mijn huidige gastgezin blijven, waar ik overigens niks te kort kom! Het eten is gewoon westers of aziatisch (als in veel rijst) (geen sprinkhanen etc. haha). We eten veel dingen in combinatie met rijst maar gisteren hadden we bijvoorbeeld lasagne. Er wordt dus prima voor ons gezorgd! Het hele land is overigens heel westers. De Maori zoals deze hier vroeger leefde zijn er niet veel meer. Natuurlijk zijn die er nog wel maar je kunt het een beetje vergelijken met de indianen in amerika alleen dan verder terug. Indianen leven namelijk alleen nog maar in reservaten, zo erg is het hier niet. De Maori zijn meer toeristische attracties geworden. Wat betreft het tegenkomen van een mens. Ik zit natuurlijk in een grote stad met zo'n 700.000 mensen, dus logisch dat ik eerder mensen tegen kom dan schapen ;). Als je door NZ zelf gaat reizen dan ik wel dat je bijzonder weinig mensen tegenkomt!

Overigens heb ik van de week ook de eerste aardbeving kunnen voelen! Het leek echt nergens op, heel erg kort, niks waard. Ik denk dat deze nog niet eens 3 punten op de schaal van richter kreeg maar toch. Er zijn heel veel kleine bevingen zo rond de 3 maar bijna geen een voel je omdat deze te diep plaatsvinden. Totaal geen gevaar dus!

Dat was het wel weer, ik moet nu toch maar weer even verder met stage, nog paar kleine dingetjes afmaken en dan weekend!!!

Tot schrijft weer ;)

  • 13 Maart 2015 - 18:02

    Margot Gordon:

    Hey Mike,

    Wederom een leuk verhaal en toch nog dingen die we niet wisten. Zoals de aardbeving bijvoorbeeld.
    Moie foto's ook. Ik zie erna ui om te komen moet ik zeggen.
    Ik hoop dat dat van die kamer iets gaat worden lijkt me iets gezelliger
    Je moet dan voor je eigeneten gaan zorgen maar jou kennende ga je daar ook een oplossing voor vinden.

    We wachten op het nieuwe verhaal!

  • 14 Maart 2015 - 11:56

    Constant:

    Heel mooie vergezichten vanaf de berg. Zeker de moeite waard om die 500m te klimmen.

  • 14 Maart 2015 - 22:16

    Karin Buteijn:

    Heey Mike,

    Wederom een leuk verslag. je had al behoorlijk wat verteld, maar het is altijd leuk om het allemaal nog een keertje terug te lezen. Fijn dat je daar je draai een beetje begint te vinden.behoorlijk wat uitstapjes in de planning en natuurlijk ook de voetbal.
    Echt geweldig wat je allemaal nog gaat zien de komende tijd.
    Mooie foto's en ook het filmpje van de voetbal in die grote ballonnen zag er erg grappig uit.
    Hopelijk kan jij je steentje daar bij gaan dragen bij het verbeteren van kennis tav trainingen en coaching.
    Heb je al nieuws over je kamer? Dat meisje komt volgende week toch ook over? Twee kamers??
    Je eten zal toch ook op een of andere manier geregeld moeten worden.

  • 14 Maart 2015 - 22:22

    Karinbuteijn:


  • 16 Maart 2015 - 15:09

    Geert Buteijn:



  • 16 Maart 2015 - 17:29

    Oma Gordon:

    geweldig zo'n uitgebreid verslag, en fijn dat je daar toch nog
    tijd voor weet te vinden. Heel goed ook dat je naast je verplichte werk
    nog oog hebt voor het land en de omgeving. Je zou er zeker spijt
    van krijgen als je deze extra's zou missen.
    Heel veel nieuws is hier natuurlijk niet. Woensdag a.s. kunnen we
    gaan stemmen en de kranten staan er nu al vol van.
    Vrijdag a.s. zal er een zonsverduistering zijn, maar met zwaar
    bewolkte luchten nauwelijks spectaculair.
    Kun je over een half jaar nog nederlands praten of klinkt het dan
    helemaal verengelst? Hoe dan ook, je blijft heel welkom!!!
    Tot horens en liefs van Oma.

  • 17 Maart 2015 - 20:28

    Cora:

    Hey Mike,
    Schitterende foto's. Het is een prachtige omgeving. Het strand blijft altijd mooi. Het verkennen van de omgeving op de fiets is, denk ik , het mooiste. Gelukkig heb je het weer mee daar. De tijd zal wel voorbij vliegen: werken, sporten en de omgeving verkennen. Heerlijk. Hier kun je later met plezier op terug kijken.
    Liefs Cora en Leen

  • 26 Maart 2015 - 14:12

    Céline:

    Heej neefje,

    Leuk om je verhalen te lezen. Ik krijg nu alleen nog maar meer zin in vakantie. :) Veel plezier daar nog en tot spreeks.

    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2015

Stage voorbij

12 Juni 2015

Hawaii!!

01 Juni 2015

Melbourne

02 Mei 2015

Samoa

18 April 2015

Queenstown and Tongariro Crossing
Mike

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 6477

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Augustus 2015

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: