Dubai en eerste dagen stage - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu Dubai en eerste dagen stage - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu

Dubai en eerste dagen stage

Blijf op de hoogte en volg Mike

11 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zo, ik zal dan toch maar eens starten met het schrijven in het dagboek. Tot nu toe niet echt bijzonder veel gedaan maar toch. Eerst dan de reis, die was zoals al werd verwacht natuurlijk behoorlijk lang. Het eerste gedeelte ging goed, van Amsterdam naar Dubai. Lichte vertraging bij het landen in Dubai (veel mist en daardoor choas op het vliegveld) maar dat mocht niet baten. Ik had immers 18 uur overstap tijd. Vervolgens door de douane, wat behoorlijk lang duurde, en vervolgens vervoer naar de stad zien te vinden. De metro reed helaas niet (op vrijdag pas vanaf 1 uur.....) dus een andere oplossing gezocht. Taxi bleek toch wel behoorlijk prijzig dus dan maar de bus. Op het moment dat ik vroeg naar de bus mogelijkheden stond daar ook een Engelsman die eigenlijk hetzelfde ging doen als ik (met minder overstaptijd). Samen hebben we dus de bus gepakt naar het centrum van Dubai. We hebben daar wat gegeten in de Dubai mall. Een gigantisch groot winkelcentrum waar je werkelijk alle winkels tegen komt. Niet alleen winkels maar zelf een aquarium, ijsbaan, voetbalveldjes echt niet normaal hoeveel daar was. Vervolgens naar buiten gegaan naar fonteinen van Dubai. Ik denk dat dit een beetje is overgenomen van het Belagio hotel in Las Vegas. De fontein gaat aan en veranderd van vorm op muziek. Ieder uur hadden ze zoiets en vaak weer een ander liedje. Al met al was dat zeker wel de moeite waar om te zien. Ook was hier de grote toren van Dubai, de Burj Khalifa. Deze is maar liefst 828m hoog! Ik had nog gekeken of ik erin kon maar dat was toch wel erg duur. Het kostte ook 1 uur om helemaal naar boven te komen en 1 uur om weer naar beneden te gaan. De Engelsman moest inmiddels weer terug naar het vliegveld en toen ben ik dus zelf nog maar wat door Dubai gelopen. Lekker in het parkje gelegen en nog wat mooie stukken gezien. Ze hebben daar ook een soort Venetië nagebouwd, echt niet normaal allemaal. Ik vond Dubai erg leuk om te zien en mee te maken. Voor de zomer lijkt het me alleen niks, het was nu zo rond de 26 graden, dan is het leuk. In de zomer is het veel te warm om rond te lopen en dan lijkt het me niet echt leuk. Ik was overigens veel te vroeg weer op het vliegveld van Dubai, deze tijd heb ik gelukkig kunnen doden met een Braziliaan die in Duitsland studeerde. Hij moest ook wachten op een vlucht en we hebben dat gezellig samen kunnen doen en veel zitten buurten.
Vervolgens vanuit Dubai doorgevlogen naar Melbourne met toch wel flinke vertraging (had ik niet gemerkt tot we al boven Australië zaten, ik sliep meteen toen ik in het vliegtuig zat). Daardoor zou ik eigenlijk mijn aansluiten missen naar Christchurch. Gelukkig zou dat vliegtuig op ons wachten bij aankomst en dus heb ik die niet gemist. Na een comfortabele vlucht (eindelijk) aangekomen in New Zealand! Nu was het wachten op de bagage, dat duurde behoorlijk lang en dan begin je hem al te knijpen. En ja hoor, na een tijdje kwam een vrouwtje aanlopen: "meneer als uw bagage nog niet voorbij is gekomen gaat deze ook niet meer voorbij komen" . Geen bagage dus, tezamen met alle andere personen die vanuit Dubai naar Melbourne waren gevlogen. De bagage zou uiterlijk de volgende ochtend worden geleverd. Gelukkig was dat ook het geval en dus nadat ik op zondag was geland had ik op maandag mijn bagage.
Na de landing ben ik opgehaald door een taxi, betaald door het bedrijf. Deze taxi heeft mij netjes " thuis" afgezet. Het gastgezin bleek meer een soort van studentengasthuis te zijn. De vrouw des huizes woont voor nu daar maar alleen. Haar kinderen wonen in Perth (Australië) en in Auckland (Noorder eiland NZ). Haar man is voor langere tijd aan het werk in Australië. Hij werk op de bouw en heeft projecten door meerder delen in Australië en NZ en zijn vrouw wilde hem niet meer overal achterna reizen en is begonnen met haar huis te openen voor buitenlandse studenten. Op dit moment zit er een kerel van een of ander klein eilandje in de buurt van Fiji, en twee meisjes. Een uit Taiwan en een uit Japan. Alle 3 hebben best wat moeite om goed Engels te spreken en vooral de dames zijn behoorlijk verlegen. 's avonds wordt er eten gekookt en eten we samen, dat is best gezellig. Het is eten is prima, gisteravond lekker gebraden kippetje. Veelal is het met rijst want die andere studenten eten eigenlijk niet anders maar dat is best prima. Ontbijt moet je zelf maken maar wordt wel verzorgd door de vrouw des huizes. Ook lunch kun je dan gewoon maken om mee te nemen. In het weekend wordt dit zelfs voor je gemaakt. Allemaal dus best wel prima. Ik denk wel dat ik hierna ga verhuizen, gewoon om nog meer te zien. Het is hier best goed wonen, niks te klagen maar het is ook leuk om meerder plekken te hebben gezien.
Dan de stage, de eerste 2 dagen opgehaald door mijn " baas" . Vandaag ging dat niet omdat hij een begrafenis had (zijn opa). Gelukkig kon de vrouw des huizes mij brengen op haar weg naar werk, dat scheelt weer! Ben al op zoek geweest naar fietsen en dat zou goed moeten komen dit weekend zodat ik zelf kan gaan. Blijkbaar moet je hier met helm fietsen dus die moet ik ook nog even eentje regelen. Het bedrijf is TMC Trailers en zoals de naam het al zegt maken ze trailers. Dit zijn trailers voor vrachtwagens en ze maken eigenlijk alles wat de klant wil hebben. Ze hebben 16 verschillende in hun portfolio maar de klant kan ze gewoon aanpassen naar eigen wens. Dat is ook meteen de moeilijkheid voor de opdracht. De mensen zijn heel vriendelijk en willen graag helpen dus dat zit helemaal goed.
Ik denk dat dit het is voor nu, meer heb ik eigenlijk nog niet gedaan. Ook nog niet echt vrije tijd gehad maar dat gaat van het weekend wel komen. Morgenavond ga ik ook een potje mee voetballen met iemand van het werk. Als dat bevalt kan ik iedere dinsdag en donderdagavond aansluiten bij hun. Eventueel misschien zelfs wel op zaterdag wedstrijden spelen maar dat zien we nog wel. Misschien leuk om af en toe mee te doen maar het is ook niet echt handig om jezelf daarop vast te pinnen.
We zullen zien hoe dat gaat en tot de volgende ronde!

  • 12 Februari 2015 - 08:43

    Constant:

    Leuk dit zo te lezen. Ben nu al benieuwd naar hoe het voetbal is daar.

  • 12 Februari 2015 - 10:52

    Stijntje Aartssen:

    Hello Mike, leuk om van je te horen...ben benieuwd naar de volgende verhalen. Succes met je opdracht en veel plezier gewenst. Groetjes van ons uit Best.

  • 12 Februari 2015 - 14:37

    Cora:

    Hi Mike, heel erg leuk om op deze manier het een en ander van je te horen. Leuk dat je mee kunt voetballen en zo in te burgeren in New Zealand.
    Volgens mij gaat het helemaal goed daar in verweggiestan.
    Wij kijken al uit naar de volgende berichten en verhalen. Veel plezier. Knuffel Cora

  • 12 Februari 2015 - 19:10

    Karin Buteijn:

    Heey Mike, wat leuk om wat van je te horen. Super om zo je verhaal te lezen en op de hoogte te blijven wat je daar allemaal meemaakt. Opa zit nu hier bij ons en heeft je verhaal met veel plezier gelezen. Hij kijkt al uit naar de volgende. Snap wel dat je tzt naar een ander verblijfadres wil gaan kijken, maar het is nu wel super dat je nu ff lekker zit om te wennen. Goed te eten en mensen waar je op terug kunt vallen.
    Hopelijk vind je snel een fiets zodat je er zelf ook wat op uit kunt gaan.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Volgende week ff lekker skiën.
    Ik hoop snel weer wat van je te horen. Kunnen we ook al skypen?
    Heel veel plezier, doe voorzichtig en geniet ervan.
    Liefs van opa en de zandbergjes.

  • 14 Februari 2015 - 14:22

    Oma Gordron:

    wat gezellig zo'n brief uit Nieuw Zeeland. Je zou altijd ook nog journalist kunnen worden,
    want het is boeiend om jouw verslagen te lezen. Hoop echt dat je af en toe tijd vindt voor
    een verhaal, als werk en sport niet teveel tijd gaan eisen.
    Intussen heb je er weer een nieuw (achter-?) nichtje bij, Fieke, dochter van Bart en Eefje.
    Houd je goed en liefs van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2015

Stage voorbij

12 Juni 2015

Hawaii!!

01 Juni 2015

Melbourne

02 Mei 2015

Samoa

18 April 2015

Queenstown and Tongariro Crossing
Mike

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 6477

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Augustus 2015

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: