Hawaii!! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Mike Gordon - WaarBenJij.nu Hawaii!! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Mike Gordon - WaarBenJij.nu

Hawaii!!

Blijf op de hoogte en volg Mike

12 Juni 2015 | Verenigde Staten, Honolulu

Alweer het laatste reisje voordat de stage erop zit en het was zeker niet de minste! Afgelopen week ben ik naar Hawaii geweest. Ik heb daar zo ongeveer 9 dagen doorgebracht. Zaterdag 6 juni vertrokken en vrijdag 5 juni aangekomen (jaja tijdreizen bestaat gewoon!).
Allereerst, Hawaii is een groep eilanden in de Pacific Ocean voor degene die dat niet wisten. Het bestaat uit meerder eilanden en deze eilanden samen vormen de Amerikaanse staat Hawaii. Het is dus gewoon Amerikaans en dus gewoon goed ontwikkeld (geen 3e wereld of iets dergelijks zoals Samoa wel was). Ik lande op het eiland Ohau, het meeste bezochte eiland van Hawaii met het beroemde Honolulu en Waikiki. Waikiki is hetgeen wat je ziet op de foto’s en dat is meestal ook hetgeen wat mensen zich voorstellen bij Hawaii. Daar zijn tevens alle grote hotels ed. Ik had daar ook mijn accommodatie, uiteraard geen grote luxe hotel maar gewoon een hostel (je moet ergens geld sparen). Ik kwam vrijdag aan, en het was natuurlijk meteen een gedoe om door de douane te komen in Amerika, dat duurt altijd laaaaaang. Zoo ok nu weer. Ik zou ‘s avonds aankomen en het was dus vrij laat voordat ik in het hostel aankwam (ook omdat we al een beetje vertraging hadden). Eigenlijk dus maar gewoon meteen gaan slapen. De volgende dag heb ik het rustig aan gedaan. ‘s morgens eerst een stuk van de CL finale gekeken (uiteraard) en daarna rustig wat op het strand gelegen. ‘s middags heb ik de Diamond Head wandeling gedaan. Dit is een vulkanische krater waar je helemaal naar de top kunt lopen. Een simpele maar wel leuke wandeling waarbij je op de top een mooi uitzicht hebt over Waikiki.

Eenmaal terug in het hotel waren en nieuwe bewoners in de kamer gekomen (we hadden met 8 man een soort appartementje). Deze 3 Zwitserse dames nodigde mij uit om eerst mee een hapje te gaan eten om vervolgens op stap te gaan en uiteraard zeg je daar geen nee tegen. Het was een zeer gezellige avond waar we ook nog eens een kerel ontmoette die naar eigen zeggen (je moet altijd maar afwachten of dat waar is) een belangrijke persoon bij Google is. Hij was namelijk de baas van de Google Play store, dan ben je vrij belangrijk. Onze avond was dus ook vrij goedkoop, hij betaald alle drankjes. Blijkbaar vond hij het dusdanig gezellig daarvoor. Het was geen oude vent ofzo maar ik gok dat hij begin 30 was. Erg geslaagd dus!
De volgende dag hebben we het rustig aan gedaan. Ik heb weer opgetrokken met de Zwitserse dames en we zijn met name op strand geweest. Bodyboard gehuurd en daarmee wat in het water gezeten, uiteraard. ‘s avonds ook rustig aan gedaan want de volgende dag hadden we scootertjes reserveert om het eiland rond te rijden. Daarvoor moesten we vroeg op om het meeste uit de dag te halen! Het was een prachtige toch met mooie stranden en toch ook prachtige natuur, niet echt wat je zou verwachten van Hawaii maar echt schitterend. Ook nog een hoogtepunt was het zien van zeeschildpadden. Die zwommen op 3 meter van het strand in de zee dus je kon ze goed zien, prachtig! Normaal gesproken zouden ze ook het strand op moeten komen. Helaas deden ze dat nu niet maar nog steeds was dit bijzonder mooi. De dag was dusdanig lang dat we in het donker pas terug kwamen, ofja dat we nog 1.5 uur in het donker moesten rijden. Dat was niet bijzonder leuk omdat er weinig verlichting was en je dus niet zo veel zag. Uiteindelijk wel gewoon veilig thuis gekomen en geen problemen gehad, behalve dat een van de scooters oververhit was geraakt en we daardoor een pauze van 30 minuten in moesten lassen om hem af te laten koelen. Maar uiteindelijk bleek hij daarna weer gewoon normaal te werken. Een leuk dagje!
Die ochtend daarna vertrok ik naar een ander eilandje van Hawaii namelijk Kauai. Dit is een wat minder bevolkt eiland en meer natuurschoon. Ik had een autootje gehuurd om nergens van afhankelijk te zijn en gewoon lekker rond te kunnen rijden. ‘s morgen om 6u vlog ik daarheen en aangezien het maar 30 minuten vliegen was, was ik er lekker vroeg en had ik de hele dag voor me. Deze dag heb ik gespendeerd in de Canyon. Kauai wordt ook wel de “kleine Grand Canyon” genoemd en het werd wel duidelijk waarom. Een mooie wandeling gemaakt door de Canyon en een aantal mooie foto’s van het uitzichtpunt. Ik had geluk want het weer was super. Het kan daar nog wel eens minder zijn. Ik had foto’s gezien van die Zwitserse meiden (die waren er een paar dagen eerder geweest) in het slechte weer en dan is er werkelijk waar helemaal niks te zien. Ik had het geluk dus wel en zo was het een prachtige dag! ‘s avonds nog even lekker aan het zwembad gerelaxt om vroeg naar bed te gaan en de dag erna weer vroeg op te staan om weer het meeste uit die dag te halen want diezelfde avond nog zou ik terug vliegen naar Ohau. Die 2e dag heb ik gebruikt om een wandeling te maken langs de kust van Kauai. Een hele mooie wandeling van alles bij elkaar 12 miles, waarbij ik ook nog een mooie waterval heb meegepakt. Eind van de middag kon ik zelf nog even op het strand zitten om vervolgens het vliegtuig te pakken terug naar Ohau.
De Zwitserse meiden waren nog steeds in het hostel en inmiddels waren er ook twee Italianen bijgekomen dus ook wel in waren voor een avondje stappen dus ook deze avond weer op stap geweest en wederom erg gezellig! De dag erna, ondanks de avond stappen, zijn we met z’n zessen eropuit getrokken om een berg te beklimmen. 1100 treden en geen normale trap treden maar verder uit elkaar en meer ongelijk. Een behoorlijk pittige klim en met name een van de Italianen had t er behoorlijk lastig mee. Uiteraard was ik als eerste boven (zoiets kun je niet verliezen). Het uitzicht was fenomenaal, echt genieten. Prachtige kust en baaien, inland wat meer bush en dan in de verte Waikiki. Schitterend! Na de rustige afdaling terug naar Waikiki waar we, na wat gegeten te hebben. Nog een cocktailtje hebben gepakt aan het strand. De Italianen waren inmiddels afgehaakt, te moe na de tocht op de berg. Het was de laatste avond van de meiden op Hawaii dus dat konden we niet zomaar voorbij laten gaan! De volgende dag waren de meiden vertrokken (om 4u in de nacht) en was het voor mij tijd om een beetje te gaan snorkelen. Ik had weer zo’n scootertje gehuurd (is bijzonder hendig) en ben wat gaan snorkelen in een prachtige baai. Je ziet dan vanalles, hele bijzondere vissen en andere zee wezens. Na het snorkelen was er ook nog een korte waterval wandeling die ik “moest” doen. Het was maar een korte, uurtje alles bij elkaar maar wel bijzonder mooi. Met name de wandeling ernaartoe, in de bush was bijzonder mooi en zeer afwisselend met wat ik al had gezien. Schijnbaar is daar ook een gedeelte van de eerste Jurrasic Park opgenomen, het kwam alleen niet dusdanig bekend voor maargoed, dat lijkt natuurlijk allemaal ook behoorlijk op elkaar.
De dag erna was alweer mijn laatste dag op Hawaii. Ik zou de die avond vliegen, om 23u dus ik had nog wel behoorlijk wat tijd om nog iets van mijn dag te maken en dat heb ik dan ook zeker gedaan. Ik ben met de bus gegaan naar de begraafplaats van Hawaii waar alle soldaten liggen begraven, behoorlijk indrukwekkend! Daarna door naar downtown Honolulu om daar wat van het centrum te zien. Niet echt bijzonder behalve dan het hoofdkwartier van de serie “Hawaii Five 0”. Ik heb veel van die afleveringen gezien dus dat was wel leuk. Het belangrijkste wat die dag op het programma stond was Pearl Harbor. Uiteraard moet je dit zien als je naar Hawaii gaat. Het was zeer indrukwekkend moet ik zeggen, zeker het Arizona Memorial. Dit Memorial is gebouwd boven het Battleship the Arizona, die nog steeds daar ligt. De Japanners hebben deze laten zinken in hun aanval end it is een van de schepen waar op dat moment veel mensen aan boord waren. Liefst 1100 mensen waar op dat tijdstip aan boord en hadden weinig kans toen de boot explodeerde. Bijzonder indrukwekkend om dit schip daar te zien liggen. De weinige die het wel hebben overleeft en nu alsnog overlijden worden gecremeerd. Vervolgens wordt hun as terug gebracht in the Arizona, “back with their mates”. Nogmaals, behoorlijk indrukwekkend! Ook zeker de video die ze aan het begin laten zien, beelden van de daadwerkelijke aanval. Na Pearl Harbor heb ik nog wat tijd aan het strand doorgebracht een laatste goede Amerikaanse burger gegeten en toen was het helaas alweer tijd om terug te gaan. In Auckland nog wel mijn overstap gemist omdat het te lang duurde om door de Douane te geraken. Gelukkig kon ik 2 uur later de volgende vlucht naar Christchurch pakken dus was het niet echt een probleem (er gaan er zo’n 10 per dag).
Al met al werkelijk waar een top weekje met veel dingen die ik heb gedaan, leuke mensen ontmoet en ook zeker wat relaxing time. Nu weer terug naar het werken aan het rapport…. Tot het volgende berichtje!!

  • 19 Juni 2015 - 10:14

    Riek Heesterbeek:

    Wat klinkt het allemaal heerlijk Mike!
    Fijn dat je zo genoten hebt.
    En nu aftellen totdat je familie daar bij jou aan komt. Dan gaat de vakantie daar weer verder.
    Veel succes met de laatste loodjes van je studie. En tot ziens in Best.
    Groeten Riek

  • 19 Juni 2015 - 14:42

    Karin Buteijn:

    Heey Mike,

    Wat gaaf allemaal. Schitterend verhaal en ook schitterende foto's

  • 21 Juni 2015 - 16:57

    Oma Gordon:

    hi Mike
    Ben opnieuw weer zeer onder de indruk van al je belevenissen.
    Met bovendien al die verschillende plaatsen, tijden en mensen,
    vind ik het knap als je niet af en toe de kluts kwijtraakt. (duidelijk
    een oud mens dat zo praat)
    Maar verder, ga zo voort en geniet ervan.
    Lieve groet, Oma

  • 23 Juni 2015 - 13:52

    Stijntje:

    Hallo Mike,
    Wat een wereldreiziger ben je toch; wat maak jij veel mee..fijn om het zo te kunnen lezen.
    Deze ervaring neemt niemand je meer af.
    De laatste 'loodjes' voor je stage en dan zie je je familie weer. Geniet ervan met z'n allen!
    Groetjes, Stijntje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Honolulu

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2015

Stage voorbij

12 Juni 2015

Hawaii!!

01 Juni 2015

Melbourne

02 Mei 2015

Samoa

18 April 2015

Queenstown and Tongariro Crossing
Mike

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 6473

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Augustus 2015

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: