Auckland & Wellington - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu Auckland & Wellington - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu

Auckland & Wellington

Blijf op de hoogte en volg Mike

13 April 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Het is alweer even geleden maar bij deze dan toch weer eens een reisverslagje.

Allereerst, voor degene die het nog niet wisten, ik ben verhuisd! Ik woon niet meer in mijn "gastgezin" maar woon nu in een studentenhuisje. Ik woon samen met 4 andere, 2 jongens en 2 meisjes. De helft werkt, de andere helft studeert en ze zijn allemaal rond de 23 dus dat past goed! Dit bevalt een stuk beter dan het gastgezin waar ik toch meestal op mezelf aangewezen was. Hier heb je meer aanspraak en ook meer dingen om over te praten aangezien je toch van dezelfde leeftijd bent. Ik heb een kamertje voor mezelf uiteraard, waar ik een bureau heb met stoel, een kast een queensize bed. Prima dus. Verder heeft het huis 2 badkamers, een vrij ruime woonkamer en een keuken. Al met al dikke prima. Het is natuurlijk wel even wennen om zelf te moeten koken etc. maar dat gaat nu best prima! Het zijn geen hoogstaande maaltijden maar het is prima eetbaar.

Dan door naar wat ik de afgelopen tijd heb gedaan. Alweer 4 weken geleden (ongeveer) ben ik verhuisd. Het eerste weekend hadden we meteen een huisfeestje ergens, een leuke gezellige manier om elkaar te leren kennen. Het weekend daarop heb ik rustig aan gedaan, potje gevoetbald, wat boodschappen gedaan enz. Niet te druk. Vorige week ben ik naar Auckland geweest. We hadden door goede vrijdag (is hier een feestdag) en pasen een extra lang weekend en die heb ik benut met Auckland. Auckland is de grootste stad van Nieuw Zeeland en ligt op het Noorder eiland. Het is een gigantisch uitgestrekte stad en gebouwd tussen verschillende vulkanen. Deze zijn uiteraard niet meer actief. Het centrum van de stad zelf ik niet echt bijzonder. Het zijn een aantal grote gebouwen en het zijn met name toeristen en buitenlander (die in Auckland werken/studeren) die je daar aantreft. De meeste tijd daar heb ik doorgebracht buiten de stad.

Tiritiri Matangi:
De eerste dag ben ik naar Tiritiri Matangi geweest. Dit is een eiland ten noorden van Auckland, zo'n 1,5 uur varen. Het is een klein natuur eiland. Een waar paradijs voor de vogelspotter aangezien er vele verschillende (bedreigde) vogelsoorten leven. Het eiland is pest free, oftewel geen muizen, ratten enz. Er is dus niks wat de vogels kan verstoren en hierdoor kunnen ze vrij leven. Een aantal van deze vogels kan niet vliegen en sinds de Europeanen naar Nieuw Zeeland zijn gekomen zijn veel van deze vogels zo goed als uitgestorven. Ook Nieuw Zeelands trots, de Kiwi, is er hier een van. Er zijn er nog maar een aantal in leven, helaas. De meeste van de vogelsoorten op het eiland heb ik kunnen spotten. Op de foto's die ik bijgevoegd heb is o.a. een Takahe te zien (dit is de grote vogel op de foto). Men dacht een aantal jaar geleden dat deze was uitgestorven maar vond hem toen opeens toch weer terug. Nu leeft deze vogel op sommige eilandjes en zijn er nog maar een aantal in leven. Op dit eiland leven er 8. Ik heb verder het hele eiland rond gelopen, schitterend om te zien en heerlijk weer!

Rangitoto
Dag 2 stond in het teken van Rangitoto. Een eiland dat 600 geleden ontstaan is toen er onder de zee oppervlakte een vulkaan uitbarsten. 's ochtends om 9u zat ik op de Ferry voor een tochtje van een half uurtje naar het eiland. Ik heb daar zo'n beetje het hele eiland rondgelopen. Schitterende natuur en een heel mooi uitzicht op de top van het eiland, op zo'n 260 meter. Om 17u weer de Ferry terug gepakt dus dat was een lange wandel dag.

Skytower en Devonport
Dag 3 bestond uit 's morgens een bezoekje aan de Sky Tower. Dit is het het hoogste gebouw op het zuidelijk halfrond. Als je er in gaat kom je nog niet bijna tot de top maar je hebt een mooi uitzicht vanaf zo'n 220m. Zeker de moeite waard! Er ligt een glazen vloer op sommige stukjes waardoor je dus recht naar beneden kan kijken. Ook kun je (tegen extra betaling natuurlijk) er vanaf springen of langs de rand hangen/lopen. Dat ging mij toch net iets te ver.
In de middag heb ik de ferry gepakt naar de overkant van de rivier, naar Devonport. Zoals al eerder gezegd is Auckland zelf niet bijzonder maar deze wijk aan de rivier/kust is wel erg leuk. Een leuk kust plaatsje met een mooi strand waar ik wat tijd heb doorgebracht. 's avonds weer lekker rustig de Ferry terug gepakt.

Ik verbleef in een hostel, met 12 man op een kamer! Goedkoop en prima, rumoerig natuurlijk maarja wat wil je met zoveel man. Al met al een prima weekendje!

Afgelopen weekend ben ik naar Wellington geweest. Ik vloog vrijdagavond en zondagavond terug, paste dus precies. De vlucht zelf duurt ook nog 45 min, dus dat is ook te overzien. Wellington is een mooie stad (en de hoofdstad van Nieuw Zeeland). Het ligt in een baai en omgeven door heuvels. Echt een hele mooi omgeving. De zaterdag voornamelijk door de stad gelopen, ook een van de heuvel opgelopen waardoor je een prachtig uitzicht hebt over Wellington. 's avonds was het tijd voor een bezoek aan Zealandia. Dit een natuurlijk park gemaakt om de originele Nieuw Zeelandse natuur in ere te herstellen. Het is 225 hectaren groot en hier kunnen de dieren in het "wild" leven. Het gaat voornamelijk om vogels en dan met name de bedreigde soorten. Er kunnen geen roofdieren in komen doordat het omringt is door een hek. De vliegende vogels kunnen wel gewoon vertrekken wanneer zij dat willen en zo kunnen er dus ook nieuwe vogels bijkomen. Het doel van de nachttour door dit park was om de Kiwi te spotten. Het symbool van Nieuw Zeeland en dat is gelukt! 2 stuks maarliefst. Ik wilde foto's maken maar dat ging niet door. We mochten geen flits gebruiken en dan is het kansloos om het beest fatsoenlijk op de foto te krijgen. Ze waren erg leuk en kwamen zeer dichtbij, op zo'n 3 meter liepen ze langs me af. Echt een leuke ervaring.
Op de zondag ben ik nog eens terug gegaan om het eens bij daglicht te bekijken. Deze keer geen Kiwi's gezien (het zijn echte nachtdieren) maar wel een mooi stuk gewandeld. In de middag nog naar het Westpac stadium geweest (waar de Welling Phoenix spelen) en naar het nationaal museum geweest (was gratis) en toen was het weer tijd om het vliegtuig te halen.
Al met al was ook dit een geslaagd weekendje!

Tussen de tripjes door natuurlijk ook druk met stage, dit verloopt allemaal prima. In de avonden ook training geven aan het -23 team van de Universiteit en zelf af en toe trainen. Voor komend weekend staat nog niks vast, misschien dat ik naar Queenstown ga maar dat is nog niet zeker. Voor het weekend daarna staat een mooie trip op het noorder eiland op het programma, de tongariro crossing! Een van de top 10 wandeling in de wereld! (zegt men)

Ik heb ook weer een aantal fotootjes bijgevoegd, hoop dat er wat op te zien is en dat ze niet te klein zijn. het volgende verhaaltje zal waarschijnlijk niet zo lang op zich laten wachten.

Groeten,
Mike

  • 13 April 2015 - 16:06

    Oma Gordon:

    dankjewel Mike voor alle tijd die je in dit reisverslag steekt.
    Indrukwekkend die ruige natuur, en ik benijd je om de conditie die je wel
    moet hebben om dit allemaal te kunnen bewandelen.
    Fijn dat je nu een nog prettiger huisvesting hebt. Je huisgenoten zijn
    toch wrschl geen Nederlanders, maar ook in het Engels zul je je
    langzamerhand ook wel goed weten te redden.
    Houd je goed, groetjes, Oma

  • 13 April 2015 - 20:32

    Opa Buteijn:

    Hallo mike
    Bedankt voor het schitterend reisverhaal. Je weet de mooiste plekjes feillooste kiezen
    Goed gezien. Thuis blijven zitten is verloren tijd. Je bezoekt niet alleen mooie spots, maar je geniet er ook van.
    Dat je onderweg ook nog een kiwi tegenkomt is een extraatje.
    Ik had er overigens nog nooit van gehoord.
    Prettig te horen dat een goed ander tehuis gevonden hebt. Want alleen is maar alleen,
    Ik weet er alles van hoewel het met de kinders nogal meevalt
    De paasdagen hebben we prettig doorgebracht ook prettig te horen dat wat tijd aan voetballen kunt besteden
    Blijf genieten en toch tot ziens. Opa

  • 13 April 2015 - 21:47

    Mike Gordon:

    Inderdaad, mijn "flat mates" zijn allemaal "kiwi's" (nieuw zeelanders). Engels heb ik inderdaad niet veel moeite (meer) mee ;)

    De kiwi is inderdaad een extraatje maar ik ben er wel een beetje naar op zoek geweest, haha. Nieuw Zeelands trots, is toch wel iets wat je gezien moet hebben!

  • 14 April 2015 - 00:05

    Stijntje:

    Hallo Mike,
    Leuk om weer van je te horen; prachtige foto's en verhalen hoor...
    Fijn, dat het je naar je zin hebt en dat je nu met leeftijdsgenoten woont; lijkt me inderdaad wel prettig zo. Geniet er van en ben benieuwd naar de komende verhalen.
    Groetjes van ons uit Best,
    Stijntje

  • 14 April 2015 - 22:08

    Sjan :

    Hoi Mike,
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, en een leuk verhaal om te lezen.
    Je zult wel stevige kuiten krijgen van al dat wandelen, komt goed uit voor de voetbal wedstrijd.
    Geniet van de leuke dingen en we kijken uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes uit Best.
    Sjan.

  • 15 April 2015 - 08:06

    Karin Buteijn:

    Heey Mike,

    Allereerst gefeliciteerd met je moeder.
    Thanks voor je verslag. Echt leuk om te lezen. Super wat je allemaal onderneemt, ziet en natuurlijk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Ook fijn en gezellig voor je dat je een nieuwe kamer hebt gevonden. Je bent top bezig neefje !!
    hopelijk binnenkort weer ff skypen ?
    liefs en een dikke knuffel, Karin XX


  • 16 April 2015 - 20:49

    Cora En Leen:

    Hi Mike,
    Dank voor je leuke verhaal en de mooie foto's. Ziet er allemaal heel leuk uit. Vooral de ruimte en het water. Geeft een heerlijk vrij gevoel. Leuk dat je diverse uitstapjes maakt dat is een leuke afwisseling met je stage werk. Goed dat je nu een eigen stekje hebt. Je zult nu een goede indruk hebben van het leven in een groep (eigen leeftijd) en een gezin. Het is iedere keer weer leuk om iets van je horen maar om het zelf mee te maken is nog veel leuker natuurlijk. Het koken zal best goedkomen en op internet staan genoeg recepten voor studenten. Ook jij gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Gisteren zijn we bij je moeder geweest en samen met familie en vrienden haar verjaardag gevierd. Heel gezellig en Constant heeft zich opgeworpen als chef kok. We hebben je wel gemist maar met de wetenschap dat je er volgende keer vast weer bij bent. Een ieder vroeg zich af hoe jouw kookkunst zou zijn, maar ik maak me daar niet ongerust over. Wij wensen je een leuke tijd en tot de volgende ronde.
    Groeten uit Rotterdam
    Cora en Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Afstuderen in Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2015

Stage voorbij

12 Juni 2015

Hawaii!!

01 Juni 2015

Melbourne

02 Mei 2015

Samoa

18 April 2015

Queenstown and Tongariro Crossing
Mike

Actief sinds 10 Feb. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 6476

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 08 Augustus 2015

Afstudeerstage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: