Queenstown and Tongariro Crossing - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu Queenstown and Tongariro Crossing - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mike Gordon - WaarBenJij.nu

Queenstown and Tongariro Crossing

Blijf op de hoogte en volg Mike

18 April 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Het is alweer een tijdje geleden maar bij deze dan toch weer eens een keer een verhaaltje vanuit Down Under. Het is de laatste paar weken erg druk geweest. Ik ben veel weg geweest en de tijd dat ik dan wel in Christchurch ben moet ik natuurlijk besteden aan stage en dan 's avonds ook nog een potje voetballen. Dan blijft er weinig tijd over voor dit soort dingen.

Gelukkig heb ik nu wel wat tijd. Ik heb gisterenavond een Skype gesprek met school en het bedrijf hier gehad voor de voortgang en de uitkomst was goed dus de druk is er nu even een beetje vanaf en dus tijd voor een verhaaltje :)

Queenstown
Alweer bijna 4 weken geleden ben ik samen met een collega van het werk en twee Nederlandse meisjes (ook stagaires) naar Queenstown geweest. Een stad wat meer in het zuiden van het zuider eiland van Nieuw Zeeland en de echte jongere stad. Autootje gehuurd en op vrijdagmiddag om lunchtijd aangereden. De toch zou ongeveer uurtje of 6 in beslag nemen dus die tijd hadden we ook wel nodig. Onderweg zijn we nog paar keer gestopt om de mooie meren te bekijken die we tegenkwamen. (Pukaki en Tekapo, voor de liefhebbers). Ook zijn we onderweg nog gestopt bij familie van Morgan (die collega van het werk). Die familie had een grote boerderij in de middel of no where. Prachtige plek maar we gingen met name voor de huisdieren die ze hadden. Een van de huisdieren was namelijk een jonge ree dus dat is wel eens wat anders dan wat je normaal ziet.
Na deze tussenstop zijn we doorgereden naar Queenstown, daar eenmaal aangekomen (was inmiddels 9u 's avonds) maar gelijk op stap gegaan en een top avond gehad. De volgende dag zijn we de berg opgelopen waar de meeste mensen met de kabelbaan omhoog gaan. Natuurlijk hebben wij als sportieve mensen daar die $35 niet voor over en hebben wij het gewoon gelopen. Bovenop de berg hadden ze een soort rodelbaan en die moest natuurlijk uitgeprobeerd worden. Zeker leuk en de moeite waard. Na een aantal rondjes te hebben gedaan nog even blijven zitten om van het uitzicht te genieten. Het was die dag echt schitterend weer. Stralende zon dus wat konden we ons nog meer wensen. Die avond die volgde natuurlijk weer op stap om vervolgens de volgende morgen weer terug te rijden naar Christchurch. Onderweg nog een stop gemaakt bij Mount Cook (de hoogste berg van NZ). Daar hebben we een korte wandeling gemaakt naar het meer aan de voet van de berg. Prachtig om te zien! Al met al een top weekendje en het was ook wel eens leuk om niet te hoeven vliegen naar je bestemming.

Tongariro Crossing.
Het daarop volgende weekend stond een tripje op het Noorder eiland op het programma. Deze had ik geboekt bij een reisbureau dat gelinkt is met het bureau waar ik mijn stage had gevonden. Ik moest daarvoor weer naar Auckland waar de trip zou beginnen. Op vrijdagavond daarheen gevlogen en de nacht doorgebracht in een hostel (uiteraard) waar ik een bijzonder gezellige kamer had. Die avond zijn we met de hele kamer op stap geweest. We hadden een mooi internationaal gezelschap met een Amerikaanse, Canadeese, een Engels koppel, een Nederlander en een Deen (die bijzonder gezellig was, dus het kan blijkbaar wel!). Na deze gezellige avond de volgende morgen opgepikt door de bus van het reisbureau. Er hadden zich met name Nederlanders ingeschreven maar ik heb met name met de "buitenlanders" opgetrokken. Het doel van de trip was de Tongariro Crossing. Een wandeling van bijna 20km in een vulkanisch gebied met als hoogtepunt Mount Ngauruhoe, oftewel Mount Doom uit de Lord of the Rings! De busreis was vrij lang maar onderweg hadden we nog een paar stopjes om bijvoorbeeld een aantal watervallen te zien maar het was ook de kans voor een aantal mensen om te bungeejumpen. Een aantal van onze groep heeft dat toen ook gedaan. (ik niet uiteraard, niks voor mij). Eind van de dag aangekomen bij onze accomodatie, leuke 4 persoonskamers, goed eten en een hot pool! Wat willen we nog meer. De zondag de Crossing gelopen. Het zou eigenlijk behoorlijk matig weer worden maar we hadden de gehele dag schitterend weer! Zonnetje erbij, mooie blauwen lucht, schitterend. Heel af en toe kwam er een wolkje over de weg en zat je in de mist waardoor je maar een meter 10 ver kon kijken maar die was vaak na 5 minuutjes weer weg. De tocht op zich was prachtig alleen ik vond de zwaarte van de toch wel meevallen. Uiteraard viel de groep meteen uiteen, het is onmogelijk om met zo'n groep (man of 25) bij elkaar te blijven lopen. Het gros van de tijd heb ik samen met een Nieuw Zeelandse Indier (zonder accent! :O ) en een Frans meiske gelopen. Voornamelijk die laatste trok soms behoorlijk door en tsja ik kan natuurlijk niet voorbij gelopen worden door zo'n klein meiske ;). Onderweg natuurlijk ook genoten van het landschap dat echt van tijd tot tijd goed lijkt op de film. Je waant je echt in Mordor (voor de kenners). Er zijn een aantal fotootjes bijgevoegd.
De laatste 4km zijn ook wel aardig, dan loop je vanuit het niets ineens in een soort van jungle omgeving, erg leuk voor de afwisseling.
Al met al een prachtige tocht en ook al vond ik het wel meevallen qua inspanning het was toch fijn om weer terug bij de accommodatie te zijn en even te kunnen ontspannen in de hot pools. Ook nog wat spanning in de hot pools. Een meisje viel namelijk flauw! Ze had de hele dag maar 0.5 L water gedronken en dan in een behoorlijke hete hot pool gaan zitten was niet echt handig. Gelukkig was die Indier tevens dokter en dus was ze in goede handen.
De volgende dag reden we weer terug naar Auckland waar we 's avonds nog wat hebben gedronken op onze Koning! De dinsdag was het tijd om terug te vliegen naar Christchurch na een top weekendje! Prachtige tocht en een super leuke groep, dus echt genoten.

Ik brij er nu maar een eind aan. Ben de afgelopen week nog op Samoa geweest maar om alles nu gelijk in een verhaaltje te stoppen vond ik een beetje teveel van het goeden worden, dus dat komt de volgende keer!

De komende twee weekenden heb ik niks op de planning staan wat ook wel eens lekker is. Het is toch elke keer een behoorlijk gedoe, leuk maar ook vermoeiend. Na die twee weekenden nog leuke tripjes naar Melbourne en Hawaii dus nog genoeg leuks in het vooruitzicht!!

• 14 Mei 2015 - 10:05

Stijntje:

Hallo Mike,
    Wat leuk om weer te lezen wat je allemaal weer gedaan hebt en ook nog gaat doen. Je maakt wat mee zo; super hoor. Geniet er nog van en succes met je stage. Zo te lezen allemaal dik in orde.
    Groetjes uit Best

• 14 Mei 2015 - 22:12

Cora:

Hi Mike,
    Dank voor je leuke verhaal. Wij vinden het heerlijk om door te lezen. Zo krijgen wij een idee van jouw leven daar. Zeker niet saai . Je maakt veel leuke dingen mee en dat is heel fijn om later op terug te kijken. Ja zo'n klein Frans meiske dan moet je wel even doorzetten dat kan niet anders .......... Heerlijk. Tussen de vele leuke dingen door wordt er ook aandacht gegeven aan de stage. Dat is nooit weg. Je bent goed sociaal en sportief bezig. Een bezoek aan Melbourne lijkt me ook heel gaaf. Misschien moet ik mijn Engels vast op gaan halen zodat wij, als je terug bent, nog met je kunnen communiceren.
    Nog een fijne tijd met leuke dingen en tot het volgende reisverhaal.
    Liefs Cora en Leen

• 15 Mei 2015 - 14:54

Karin Buteijn:

Heey neefie ,

Wederom een leuk verslag,

• 21 Mei 2015 - 12:18

Oma Gordon:

druk, druk, druk, begrijp precies waar je het over hebt.
    nauwelijks tijd om je verhaal rustig te lezen en van de opnames van die
    prachtige natuur te genieten. Ben soms wel een beetje jaloers, maar gun
    je ook van harte dit allemaal te kunnen beleven.
    Dankzij jouw verslagen kom ik ook nog eens ergens, dankjewel.
    Blijf gezond en heel veel succes met waar je mee bezig bent.
    liefs, Oma

• 25 Mei 2015 - 10:54

Rob:

Hoi Mike, Weer erg leuk verhaal en schitterende foto's !
    Het leven is goed hier in Brabant maar in Nieuw Zeeland kan je ook dik plezier hebben!
    Guus Meeuwis al langs geweest ?
    Veel groeten, Rob

• 25 Mei 2015 - 21:38

Sjan :

hoi Mike,
    Wederom een leuk verhaal ,ga zo door dan maken wij ook nog wat mee.

groeten vanuit Best.